Potrebujete pomôcť?
Neviete si poradiť pri výbere vhodného krmiva alebo iného produktu? Ozvite sa nám, radi vám pomôžeme.
0910 780 953
obchod@atos-dog.sk
Nákupné podmienky
Nákupné podmienky internetového obchodu ATOS určujú pravidlá právnych vzťahov medzi predávajúcim a kupujúcim.
Pred odoslaním objednávky je kupujúci povinný oboznámiť sa s týmito nákupnými podmienkami. Odoslaním objednávky kupujúci súhlasí s týmito nákupnými podmienkami.
Všetky ostatné práva a povinnosti neupravené týmito nákupnými podmienkami sa spravujú ustanoveniami Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. a zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
DEFINÍCIE POJMOV:
Predávajúci / prevádzkovateľ internetového obchodu www.atosdog.sk
MAREK SOCHA – ATOS
Slovenská č. 33, 040 01 Košice
IČO: 43 139 191
DIČ: 104 882 53 60
IČ DPH: SK104 882 53 60
email: obchod@atos-dog.sk
t. č.: 0910 780 953
(ďalej len „predávajúci“ resp. „prevádzkovateľ“)
ADRESA PREVÁDZKY E-SHOPU:
Slovenská 33
040001 Košice
meno a priezvisko zodpovednej (kontaktnej) osoby, ktorá vybavuje objednávky: Marek Socha t. č. 0910780953, obchod@atos-dog.sk.
Kupujúci: spotrebiteľ, ktorý uskutoční nákup odoslaním objednávky.
Kúpna zmluva:je uzatvorená odoslaním objednávky kupujúcim a jej akceptáciou predávajúcim, na základe ktorej je predávajúci povinný kupujúcemu dodať tovar uvedený v objednávke a kupujúci je povinný tovar prevziať a zaplatiť zaň kupujúcemu kúpnu cenu a súvisiace náklady. Skratkou KZ sa rozumie kúpna zmluva.
Katalóg: internetový katalóg tovaru zverejnený na webovom adrese predávajúceho www.atos-dog.sk (ďalej len „webové sídlo“).
Objednávka: obsahuje najmä identifikačné údaje o kupujúcom a nakúpenom tovare odoslané elektronickou formou z katalógu.
Tovar je možné vyberať prehliadaním katalógu na týchto webových stránkach, alebo v našich kamenných predajniach ATOS.
Meno a priezvisko zodpovednej osoby ktorá vybavuje vaše objednávky: Marek Socha
CENA TOVARU A PLATBA :
1. Všetky ceny tovaru v katalógu, ako ceny dopravy a ďalších súvisiacich nákladov sú uvedené s DPH v aktuálnej výške vyplývajúcej zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
2. Vyhradzujeme si právo tlačových chýb.
3. Súčasťou kúpnej ceny uvedenej pri tovare nie je dopravné ani žiadne iné náklady, pokiaľ to nie je uvedené v popise produktu. Cena dopravy a dobierky je uvedená na webovom sídle predávajúceho v časti Spôsob a cena dopravy.
4. Predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu tovar za cenu platnú v čase objednania tovaru.
5. V prípade, že si kupujúci zvolil odoslanie tovaru na ním určenú adresu, je povinný okrem kúpnej ceny tovaru zaplatiť aj súvisiace náklady na dopravu a prípadnú dobierku (ďalej len „súvisiace náklady“).
6. Kúpna cena môže byť zaplatená podľa výberu kupujúceho niektorým z nasledujúcich spôsobov:
a) v hotovosti k rukám predávajúceho, príslušného pracovníka kuriérskej služby alebo poštového kuriéra,
b) bezhotovostne bankovým prevodom, on-line platobnou kartou alebo cez internetbanking vybraných bánk na bankový účet oznámený kupujúcemu v potvrdení o akceptácii objednávky,
7. V prípade, že predávajúci akceptuje bankou potvrdený príkaz k úhrade, zodpovedá kupujúci za to, že príkaz bol vystavený s termínom splatnosti ihneď a na účte je dostatok finančných prostriedkov k okamžitému uskutočneniu platby.
8. Zvýhodnené (akčné) ceny a ponuky tovaru sú zreteľne označené symbolom "akcia" alebo sú zaradené v katalógu v oddelení AKCIE A ZĽAVY. Platnosť zvýhodnených cien trvá do vypredania zásob alebo počas trvania doby uvedenej pri zvýhodnenej cene.
9. Cena výrobku uvádzaná tu na webovom sídle www.atos-dog.sk môže byť rozdielna oproti cenám na našej kamennej predajni. Internet považujeme za špecifický a samostatný trh. Sledujeme najvýznamnejšiu internetovú konkurenciu a ceny upravujeme podľa aktuálnej situácie na internete.
10. Predávajúci vystaví kupujúcemu na kúpnu cenu tovaru a tiež súvisiace náklady (pokiaľ je kupujúci povinný ich podľa týchto VOP zaplatiť) faktúru, ktorá bude obsahovať všetky povinné náležitosti daňového dokladu podľa príslušných právnych predpisov. Faktúra bude kupujúcemu dodaná spolu s tovarom alebo e-mailom.
OBJEDNANIE TOVARU :
1. Objednať cez internet možno každý tovar, pri ktorom sa nachádza symbol „vložiť do košíka“. Kupujúci si môže ním vybraný tovar objednať vyplnením a odoslaním objednávky prostredníctvom webového sídla predávajúceho.
2. Kupujúci bude o prijatí objednávky a o termíne dodania tovaru informovaný prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky na základe ním v objednávke uvedeného telefónneho čísla.
3. Spôsob doručenia tovaru je na dohode medzi kupujúcim a predávajúcim. Pre ostatné tovary platí individuálny prístup v závislosti od požiadaviek kupujúceho.
4. Kupujúci je povinný uviesť v objednávke skutočné a požadované údaje a náležitosti, ktoré sú potrebné na vystavenie kúpnej zmluvy, faktúry resp. dokladu z registračnej pokladne, poprípade na jeho kontaktovanie. Predávajúci prijme na spracovanie a akceptuje len takú objednávku, v ktorej sú riadne a úplne vyplnené všetky jej povinné polia.
5. Predávajúci objednávky vybavuje v poradí, v akom prichádzajú.
NEVYZDVIHNUTÉ ZÁSIELKY:
V prípade, že sa neprevzatá zásielka vráti späť, zákazníkovi nezaniká povinnosť uhradiť náklady spojené s dopravou tovaru a balného. Poštou mu bude doručená faktúra na úhradu poštovného.
DORUČENIE TOVARU:
1. Podľa výberu kupujúceho, tovar bude dodaný predávajúcim s využitím služieb tretích subjektov (Slovenská pošta, kuriérska služba a iné) alebo dodá tovar vlastnými prostriedkami, alebo na základe dohody s kupujúcim bude tovar pripravený v jeho vlastnej kamennej prevádzke k osobnému prevzatiu kupujúcim.
2. Osobný odber je po vzájomnej dohode možné uskutočniť v prevádzke predávajúceho na ulici Slovenská č. 33, 040 01 Košice, resp. v prevádzke na ulici Klimkovičova č. 1, 040 01 Košice.
3. Kupujúcemu bude po vzájomnej dohode tovar zaslaný na dobierku kuriérskou službou.
4. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú kuriérskou službou, prípadne udaním nesprávnej adresy kupujúceho. Kupujúci je povinný dôkladne skontrolovať tovar pri jeho prevzatí od prepravcu/kuriéra a potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí tovaru.
5. Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou kuriéra alebo poškodenie tovaru zavinené kuriérskou službou je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u pracovníka kuriérskej služby. Poškodený tovar kupujúci od kuriéra neprevezme a poškodenie tovaru kupujúci zaznačí do dokladu o prevzatí tovaru.
6. Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu alebo ním určenou osobou.
7. Predávajúci odošle alebo pripraví k osobnému odberu objednaný tovar kupujúcemu po úplnom zaplatení kúpnej ceny tovaru a súvisiacich nákladov, okrem prípadov objednania tovaru na dobierku. Kúpna cena tovaru a súvisiace náklady sa považujú za zaplatené dňom ich pripísania na bankový účet predávajúceho.
8. Predávajúci dodá tovar kupujúcemu čo možno v najkratšej dobe po prijatí elektronickej objednávky a zaplatení kúpnej ceny a súvisiacich nákladov.
9. Kupujúci berie na vedomie, že pri plnení záväzkov predávajúceho majú uvádzané označenia dostupnosti (skladom, resp. na objednávku ). Objednávky sa realizujú okamžite v prípade, že je tovar na sklade. V takom prípade je tovar dodaný kupujúcemu najneskôr do 7 pracovných dní. V prípade, že sa tovar nenachádza na sklade, posiela sa okamžite po jeho dodaní na sklad, najneskôr však do 30 kalendárnych dní od akceptácie objednávky zo strany predávajúceho.
10. V prípade, že predávajúci nie je schopný dodať kupujúcemu všetok objednaný tovar v dohodnutom termíne, upovedomí predávajúci o tejto skutočnosti v čo najkratšom čase kupujúceho a oznámi mu predpokladaný termín dodania objednaného tovaru alebo mu navrhne dodanie alternatívneho tovaru. Ak kupujúci s týmito podmienkami nesúhlasí, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
11. Ak predávajúci nedodá tovar včas, kupujúci je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
a) predávajúci odmietol tovar dodať,
b) včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na okolnosti uzavretia kúpnej zmluvy alebo
c) kupujúci pred uzavretím kúpnej zmluvy predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.
12. Tovar je pri doprave bezpečne zabalený v obale a prelepený páskou. Pri preberaní tovaru je kupujúci povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky a ihneď kontaktovať prevádzkovateľa.
13. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho jeho odovzdaním, teda momentom prevzatia tovaru kupujúcim alebo jeho splnomocnencom.
14. Prepravné náklady nie sú zahrnuté v cene tovaru. Cena za dopravu sa účtuje podľa tarify služieb dopravných a doručovateľských spoločností. Cena za dopravu je prístupná na stránke v časti Spôsob a cena dopravy.
15. Súčasťou dodávky nie je inštalácia predmetu plnenia - tovaru.
16. V prípade objednávky nad 166 EUR si predávajúci vyžiada potvrdenie objednávky telefonicky alebo písomne.
PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÚCEHO:
1. Zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane súvisiacich nákladov na doručenie tovarov vo výške a v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania objednávky.
2. Objednaný tovar prevziať, skontrolovať neporušenosť obalov a v prípade akýchkoľvek vád tieto bezodkladne oznámiť predávajúcemu.
3. Kupujúci má právo zrušiť objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred expedíciou tovaru a to prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky. V prípade nedodania tovaru z dôvodu vyššej moci alebo z dôvodu ukončenia jeho výroby predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho o dôvode nedodania. Predávajúci je povinný poskytnúť možnosť dodania náhradného tovaru.
4. Kupujúci má právo odmietnuť možnosť dodania náhradného tovaru a odstúpiť od objednávky uvedeného tovaru. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú pri zrušení objednávky finančné prostriedky vrátené kupujúcemu v lehote 14 kalendárnych dní na uvedený bankový účet.
PRÁVA A POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO:
1. Predávajúci sa zaväzuje kupujúcemu dodať druh a množstvo tovaru ( vyhovujúci normám, predpisom a nariadeniam platným na území SR ) v kúpnej cene a za platobných podmienok, ktoré platia v deň odoslania objednávky.
2. Predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za:
- oneskorené dodanie tovaru zavinené poštou, kuriérskou službou, alebo nesprávne udanou adresou prijímateľa,
- ak predávajúci nemôže dodať objednaný tovar, je o tom povinný bezodkladne informovať zákazníka a vrátiť zaplatený preddavok alebo cenu zaplatenú za tovar. Zákazník má možnosť sa s predávajúcim dohodnúť na náhradnom plnení. V takom prípade je predávajúci povinný dodať zákazníkovi tovar v rovnakej cene a kvalite. Ak sa na náhradnom plnení nedohodnú, predávajúci je povinný nahradiť všetky preukázateľné náklady, ktoré zákazník vynaložil na objednanie tovaru,
- prípadné nedodanie tovaru, ku ktorému došlo vinou výrobcu v dôsledku akýchkoľvek obmedzení, prípadne zrušení distribučných práv alebo iných nepredvídateľných prekážok.
ODSTÚPENIE OD KZ BEZ UVEDENIA DÔVODU:
1. V súlade so zákonom má kupujúci pri predaji na diaľku (prostredníctvom webového sídla) právo aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od KZ do 14 dní od prevzatia tovaru. Kupujúci môže odstúpiť od KZ aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od KZ.
2. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu.
3. Kupujúci nie je oprávnený od KZ odstúpiť v prípade, ak ide o:
a) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
b) dodanie Tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným Tovarom,
c) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze.
4. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň 14 dňovej lehoty uvedenej v bode 1 tohto článku.
5. Oznámenie o uplatnení svojho práva na odstúpenie od zmluvy môže kupujúci uskutočniť jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom):
a) E-mailom na adresuobchod@atos-dog.sk
b) Osobne alebo poštou na adresu MAREK SOCHA – ATOS, Slovenská č. 33, 040 01 Košice.
Na tento účel môže kupujúcu použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy tvoriaci prílohu týchto VOP, ktorý predávajúci zaslal kupujúcemu, jeho použitie však nie je povinné.
6. Pri pochybnostiach o doručení sa kupujúcim odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak kupujúci vie preukázať jeho odoslanie na adresu oznámenú kupujúcemu predávajúcim alebo na adresu, ktorej zmena bola kupujúcemu náležite oznámená predávajúcim po uzavretí kúpnej zmluvy. Ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať predávajúcemu z dôvodov podľa osobitného predpisu, oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania predávajúcemu na adresu podľa prvej vety tohto bodu.
7. Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť alebo osobne odovzdať tovar na adresu MAREK SOCHA – ATOS, Slovenská č. 33, 040 01 Košice. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak kupujúci odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
8. Pri odstúpení od kúpnej zmluvy znáša kupujúci priame náklady na vrátenie tovaru.
9. Predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, vrátane súvisiacich nákladov na doručenie tovaru ku kupujúcemu. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý predávajúci ponúka. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri svojej platbe kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasil s iným spôsobom úhrady, ktorý nie je spojený s účtovaním akýchkoľvek ďalších poplatkov kupujúcemu.
10. Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od kúpnej zmluvy vrátiť kupujúcemu platby podľa bodu 9 tohto článku pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, podľa toho, čo nastane skôr.
11. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
ZÁKONNÁ ZÁRUKA TOVARU A REKLAMÁCIE:
1. Reklamácie tovaru upravuje Občiansky zákonník č. 40/1964 Zb. Reklamovať je možné len tovar zakúpený a zaplatený u predávajúceho.
2. Zákonná záručná doba je dva roky. Ak je na tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
3. Ak ide o použitý tovar, predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 1 rok od dodania tovaru.
4. Tovar má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami v zmysle § 616 Občianskeho zákonníka alebo všeobecnými požiadavkami v zmysle § 617 Občianskeho zákonníka alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami v zmysle § 617 Občianskeho zákonníka, ak predávajúci výslovne oboznámil kupujúceho, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám a kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
5. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar v čase jeho dodania a ktoré sa prejavia do dvoch rokov od dodania tovaru (záruka). Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa bodu 2 a 3 tohto článku.
6. Vadu tovaru možno vytknúť:
a) E-mailom na adresuobchod@atos-dog.sk
b) Osobne alebo poštou na adresu MAREK SOCHA – ATOS, Slovenská č. 33, 040 01 Košice.
7. Predávajúci povolenia poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Oznámená lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť. Predávajúci je povinný odstrániť vadu v primeranej lehote, ktorou sa rozumie najkratší čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady.
8. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu.
9. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Kupujúci má voči predávajúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom. Kupujúci musí toto právo uplatniť u predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak toto právo zanikne.
10. Tovar možno odovzdať predávajúcemu na účel uplatnenia zodpovednosti za vady (reklamácie) osobne alebo zaslaním poštovej zásielky na adresu MAREK SOCHA – ATOS, Slovenská č. 33, 040 01 Košice.
11. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predaného tovaru, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (body 12 - 17), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (body 18 - 26).
12. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť taký spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
13. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na okolnosti vrátane okolností podľa bodu 12 druhej vety tohto článku.
14. Predávajúci opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý kupujúci tovar požadoval. Primeranou lehotou, ktorou sa rozumie najkratší čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady.
15. Predávajúci dodá opravený tovar alebo náhradný tovar kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci odovzdal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže predávajúci tovar predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru. Predávajúci môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
16. Pri odstránení vady výmenou tovaru nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred jej výmenou.
17. Predávajúci zodpovedá za vady náhradného tovaru.
18. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
a) predávajúci tovar neopravil ani nevymenil,
b) predávajúci odmietol odstrániť vadu postupom podľa bodu 13 tohto článku,
c) tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,
d) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
e) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
19. Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 18 písm. c) a d) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.
20. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.
21. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 18, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.
22. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
23. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti tovar predávajúcemu na náklady predávajúceho spôsobom podľa bodu 10 tohto článku.
24. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúcemu zaslal tovar predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
25. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
26. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
INFORMÁCIA O SPRACÚVANÍ OSOBNÝCH ÚDAJOV:
1. V súvislosti s prevádzkovaním internetového obchodu na webovom sídle predávajúceho dochádza k spracúvaniu Vašich osobných údajov ako potenciálnych kupujúcich a kupujúcich internetového obchodu (ďalej len „dotknutá osoba“) zo strany predávajúceho ako prevádzkovateľa.
2. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „Nariadenie“) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane osobných údajov“) tak, aby všetky osobné údaje boli v čo najväčšej miere chránené.
3. Pri poskytovaní osobných údajov prevádzkovateľovi uvádzajte správne, úplné a aktuálne osobné údaje. Ak sa poskytnuté Vaše osobné údaje zmenia počas doby ich spracúvania prevádzkovateľom, oznámte, prosím, túto zmenu prevádzkovateľovi.
4. IDENTIFIKAČNÉ ÚDAJE PREVÁDZKOVATEĽA
Prevádzkovateľ:
MAREK SOCHA – ATOS
Slovenská č. 33, 040 01 Košice
IČO: 43 139 191
e-mail: obchod@atos-dog.sk
5. ÚČEL, PRÁVNY ZÁKLAD A DOBA SPRACÚVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Vaše osobné údaje spracúvame výlučne pre nižšie uvedené účely v uvedenom rozsahu, na uvedených právnych základoch a v nevyhnutnom časovom rozsahu:
▪ Zriadenie zákazníckeho elektronického konta, objednávka tovaru, uzatvorenie kúpnej zmluvy na diaľku a s tým súvisiaca platba za tovar, dodávka tovaru, reklamácia tovaru a pod. pre účely plnenia zmluvy
Registrácia v našom internetovom obchode a vytvorenie zákazníckeho elektronického konta je dobrovoľné. Uzatvorenie kúpnej zmluvy na diaľku je možné aj bez registrácie. Uvedenie osobných údajov požadovaných v objednávke je nevyhnutné pre spracovanie objednávky a uzavretie kúpnej zmluvy.
- spracúvané osobné údaje: meno, priezvisko, doručovacia a fakturačná adresa, e-mailová adresa, telefonický kontakt, číslo bankového účtu/IBAN pre prípad odstúpenia od zmluvy
- právny základ spracúvania: počas trvania zmluvy podľa článku 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia (predzmluvné vzťahy a plnenie zmluvy), po skončení zmluvy podľa článku 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia (plnenie zákonných povinností v zmysle zákona o účtovníctve a zákona o archívoch a registratúrach)
- doba spracúvania: po dobu trvania zmluvy a následne po jej skončení po dobu stanovenú zákonom pre účely plnenia povinností v rámci záručnej doby a pre účtovné a daňové účely
▪ Marketingová komunikácia – zasielanie e-mailovej ponuky tovaru (newsletter)
Na stránke nášho internetového obchodu máte možnosť si zaregistrovaním Vašej e-mailovej adresy objednať pravidelné zasielanie newsletter-a s ponukou nášho tovaru. Ak si nebudete želať zasielanie newsletter-a na Vašu e-mailovú adresu alebo budete chcieť zmeniť e-mailovú adresu, na ktorú Vám newsletter posielame, informujte nás e-mailom na obchod@atos-dog.sk, resp. písomne na adrese prevádzkovateľa. Z odberu sa môžete odhlásiť aj po prihlásení do klientskeho centra v sekcii „Môj účet“ a podsekcii „Môj newsletter“.
- spracúvané osobné údaje: e-mailová adresa
- právny základ spracúvania: podľa článku 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia (oprávnený záujem prevádzkovateľa)
- oprávnený záujem: informovanie o novom tovare, akciách a zľavách internetového obchodu s cieľom podporiť a zvýšiť predajnosť tovaru prevádzkovateľa
- doba spracúvania: do momentu, kým sa dotknutá osoba neodhlási zo zasielania e-mailov s ponukami tovarov; najviac však 5 rokov od zaregistrovania sa pre odber newsletter-a
6. KOMU POSKYTUJEME OSOBNÉ ÚDAJE
Prevádzkovateľ ďalej poveruje spracúvaním niektorých osobných údajov iné subjekty, tzv. sprostredkovateľov. Sprostredkovateľom je každý subjekt, ktorý spracúva osobné údaje v mene prevádzkovateľa. Sprostredkovateľom odovzdávame iba osobné údaje v rozsahu nevyhnutnom pre poskytnutie ich služieb.
Zoznam sprostredkovateľov:
• DPD SK s.r.o., IČO: 35834498, Pri letisku 5 , 821 04 Bratislava (zabezpečenie doručenia tovaru)
Zoznam sprostredkovateľov je zo strany prevádzkovateľa pravidelne aktualizovaný.
7. Ďalší príjemcovia
Ďalšími príjemcami osobných údajov môžu byť orgány finančnej správy, súdy, daňoví a právni poradcovia a audítori, ak je to nevyhnutné na splnenie zákonných povinností alebo ochranu a uplatňovanie oprávnených záujmov prevádzkovateľa.
8. PRENOS DO TRETÍCH KRAJÍN
Vaše osobné údaje aktívne do tretích krajín mimo EÚ neprenášame.
9. VAŠE PRÁVA V SÚVISLOSTI SO SPRACÚVANÍM OSOBNÝCH ÚDAJOV
Právo namietať
V prípade spracúvania osobných údajov na právnom základe spočívajúcom v oprávnených záujmoch prevádzkovateľa máte právo namietať voči spracúvaniu Vašich osobných údajov a naša spoločnosť ako prevádzkovateľ nesmie ďalej spracúvať osobné údaje, ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami Vás ako dotknutej osoby.
Máte právo namietať spracúvanie osobných údajov, ktoré sa Vás týkajú, na účel priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s priamym marketingom. Ak namietnete spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu, naša spoločnosť ako prevádzkovateľ ďalej osobné údaje na účel priameho marketingu nesmie spracúvať.
Námietku môžete zaslať ktorýmkoľvek z nižšie uvedených spôsobov.
Ďalšie práva:
Odvolať súhlas - v prípadoch, kedy Vaše osobné údaje spracúvame na základe Vášho súhlasu, máte právo tento súhlas kedykoľvek odvolať ktorýmkoľvek z nižšie uvedených spôsobov.
Právo na prístup - máte právo na prístup k osobným údajom týkajúcim sa Vašej osoby, ktoré o Vás naša spoločnosť spracúva, ako aj na ďalšie informácie o tom, ako Vaše osobné údaje spracúvame.
Právo na opravu – v prípade, ak sa domnievate, že osobné údaje, ktoré o Vás spracúva naša spoločnosť ako prevádzkovateľ sú nepresné, neúplné alebo neaktuálne, kontaktujte nás, aby sme tieto informácie upravili, aktualizovali alebo doplnili. Máte právo na to, aby naša spoločnosť bez zbytočného odkladu opravila nesprávne osobné údaje, ktoré sa Vás týkajú. So zreteľom na účel spracúvania osobných údajov máte právo na doplnenie neúplných osobných údajov.
Právo na výmaz (na zabudnutie) - máte právo požadovať vymazanie Vašich osobných údajov, ak je na to splnený niektorý z dôvodov v zmysle článku 17 Nariadenia, napríklad osobné údaje už nie sú potrebné na účely, na ktoré sa získavali, osobné údaje sa spracúvali nezákonne a pod.
Právo na obmedzenie spracúvania - za okolností uvedených v článku 18 Nariadenia máte právo požiadať, aby sme obmedzili spracúvanie Vašich osobných údajov, ak ide o ktorýkoľvek z prípadov tam uvedených, napr. počas obdobia umožňujúceho prevádzkovateľovi overiť správnosť osobných údajov, ak ste ako dotknutá osoba túto správnosť údajov napadli a pod.
Právo na prenosnosť údajov - máte právo získať osobné údaje, ktoré sa Vás týkajú a ktoré ste poskytli našej spoločnosti, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a máte právo preniesť tieto osobné údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi, ak je to technicky možné a ak sa Vaše osobné údaje spracúvajú na základe súhlasu alebo na základe plnenia zmluvy a spracúvanie sa vykonáva automatizovanými prostriedkami.
10. Vaše vyššie uvedené práva si môžete uplatniť kontaktovaním našej spoločnosti jedným z nasledovných spôsobov:
a) písomne zaslaním listu na adresu: MAREK SOCHA – ATOS, Slovenská č. 33, 040 01 Košice
b) elektronicky zaslaním e-mailu na e-mailovú adresu: obchod@atos-dog.sk.
11. Ako dotknutá osoba máte tiež právo podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov, ak sa domnievate, že Vaše osobné údaje sú spracovávané v rozpore so zákonom. Sťažnosť môžete podať na dozorný orgán, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27, https://dataprotection.gov.sk/uoou/.
INFORMÁCIA O MOŽNOSTI ALTERNATÍVNEHO RIEŠENIA SPOROV:
1. Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho.
2. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „ARS“), ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúceho bodu tohto článku odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
3. Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu ARS; možnosť kupujúceho obrátiť sa na príslušný súd tým nie je dotknutá. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je zverejnený na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
4. Ďalšie podmienky súvisiace s ARS ustanovuje zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
5. Európska komisia na účely mimosúdneho riešenia sporov so spotrebiteľmi vyvinula platformu riešenia sporov online (RSO). Aj túto platformu môže kupujúci využiť na riešenie svojich sporov, a to prostredníctvom odkazu http://ec.europa.eu/consumers/odr.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA:
1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto nákupných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny nákupných podmienok je splnená umiestnením na stránke. Na uzatvorenú kúpnu zmluvu sa vzťahujú nákupné podmienky platné v čase jej uzatvorenia.
2. Tieto nákupné podmienky sú platné od 01.07.2024 a plne nahradzujú predchádzajúce nákupné podmienky.
Všetky obrázky na stránke www.atos-dog.sk sú od našich dodávateľov.
Názov a adresa orgánu dozoru alebo dohľadu, ktorému činnosť poskytovateľa služieb podlieha:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
P. O. BOX 29
Bajkalská 21/A
827 99 Bratislava
e-mail: info@soi.sk
webové sídlo: www.soi.sk